31 Ocak 2017 Salı

MÜZEYYEN


Odanın küf tutmuş sol yanına pas tutmuş son çiviye çaktığın kaderini görüyor musun? Ben seni görüyorum Müzeyyen. Benim bağrıma bastırdığın o raptiyenin kanı hala durmadı, o lanet geceyi henüz kimse unutmadı. Başlattığın yangının isi karartmış duvarlarını besbelli; göz yaşınla söndürmüşsün kıyameti. Radyoda çalan son şarkı ve o yolda attığın ilk adım, mıh gibi kazınmış aklına. Silemezler, silemezsin. Hatırlıyor musun çocukluğunu? Sevinçle bindiğin bisikleti yitirdiğin ilk anı, oğlandan hallice kestirdiğin o saçları, ilk arkadaşını son görüşünü; belki hepsinin yükü kalktı üzerinden. Çocukken aldığın yaralara girdiğin her yaşı yama yaparak kapattın da bu on dokuz yaşının yarasına asla bir merhem bulamayacaksın. Ben senin sözünü değil içini duyuyorum Müzeyyen, bilmiyor musun ki aslında ben "sen"im. Geçmişi bileklerinden bir jiletle kazırcasına, ayaklarına hatalarını bağlayıp kendini denizlere atarcasına, sırtındaki bıçakları cümle alemden gizleyip her gece sızısına uyanırcasına bu yakarışlarını duyuyorum. Kimse bilmez lakin ben senin hırçın yanının kırılmışlığından geldiğini biliyorum. Gözlerini kapattığında ışıksızlığın siyahını değil de kederin kasvetini görüyorsan aldığın darbelerin ruhunu dümdüz edip seni şu gençliğinden etmesindendir. Müzeyyen, bakma öyle kara toprağa. Her gece kabusları koynuna alıp kan ırmaklarından umma sabahları. Göğsünü yarıp geçen tehditleri teselli etme, temenni etme bu yolda güzel yarınları. Şu kavak yelleri esen başına gelenler tesadüf değil tevafuktur Müzeyyen. Senin gözünü kör etmiş pembe bulutları unutman gerekiyordu. Artık çocuk değilsin. 


Arka fonda iyi gider Low-Lullaby

8 yorum:

  1. Güzel kadın Müzeyyen, Nirva'nın can yoldaşı bu Müzeyyen, daha çok sözü var Müzeyye'nin, bu sese kulak verin, yürek verin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim cancağzım , biliyorum ben sussam bile beni duyuyorsun

      Sil
  2. Benim bu blogu keşfetmem tesadüf değil tevafuktur Müzeyyen, güzel yazı olmuş. Bu aradaki resimleri siz mi çiziyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çiziyorum demeyi çok isterdim fakat öyle hoş yeteneklere sahip değilim. Hepsi internetten toplama şeyler, yapanın emeğine sağlık.

      Hoşgeldin

      Sil
  3. Açıkçası bir tevafuk daha beni getirdi buralara. Epey uzun bir süredir yoktum blogger da. Hoş bir teavukla bir kaç kelam edeceğim. Blogunu gerçekten çok beğendim. Paylaştığın resimlerde harika gerçektende. Ve tabikide müzeyyen dair yazdıklarını çok içten buldum. Çok içli bir paylaşım olmuş. Sadece söyleyeceğim tek bir eksik var belkide benim hatamdır blogunu takip edeceğim butonu göremedim ?
    Seni nasıl takip edeceğim ?
    Yazılarının devamını dilerim. Hoşçakal. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz öncelikle.
      Ben de aslında çocukluktan itibaren bloga gönül vermiş, buralara kazık çakmayı hedeflemiş biriyim. Bundan önce tam 4 sene bir başka adreste yazmıştım. Yeni hayatıma burda başlamak istedim. Düşüncelerin için çok çok teşekkür ederim. Buton işini de halledeceğim

      Sevgiyle kalın

      Sil
    2. Açıkçası bende senin gibi yazmaya gönül verenlerdenim. Ama geçen yılların ardından artık blogger platformundan zamanla insanların uzaklaştığını görüyorum ve hevesim epey kırıldı gerçekten de. Örneğin birde blogger ın bir eksiği olarak herhangi bir kişi post eklediğinde bir ana sayfa gibi bir özellik yok. Seni tesadüfen buldum mesela. İnsanlar diğer insanları bulamıyor. Her neyse yazılarınızı okumaktan büyük keyif aldım. Başarılarınızın devamını dilerim. Hoşça kalın. Vesselam ...

      Sil
    3. Aslında blogun çok da popüler bir yer olmaması beni bir yandan teselli ediyor. Bu bana henüz ele ayağa düşmediğini gösteriyor böyle bir ortamın. Yoksa sosyal ağ platformundan ne farkımız kaldı bilmiyorum. Çok şükür buralarda sevgimizi, saygımızı hala koruyabiliyoruz. Kendinize çok iyi bakın

      Sil